"Ali Düşmez'den Beklemezdim!"


TFF İstanbul İl Temsilciliği görevini Yemen Ekşioğlu'ndan devralan Ali Tanrıyaşükür, görevinin ilk aylarını değerlendirirken kurumsal ve işlevsel olarak büyük değişikliklere gittiklerini söyledi.

Tanrıyaşükür, il temsilciliğinin artık komisyon gibi işlediğini, tertip komitelerinin daha aktif olduğunu belirterek, "Her salı tertip komiteleri ile toplanıyoruz, kararları oylama sonucu alıyoruz. Yarım kalan maçların dosyaları Ankara'ya gidiyor biz kesinlikle burada hüküm vermiyoruz. Tertip komitelerine bilhassa bize muhalif olan arkadaşlarımızı da dahil ettik. Her kulübü temsilenkim gelirse itibar ediyoruz ancak ben özellikle yöneticilerimizin ve başkanlarımızın gelmesini, buradaki işleyişi görmesini istiyorum" dedi.

'Futbolcu olamayan hakem olunca...'
Bu sezon hakemler konusunda kulüplerin serzenişlerinin farkında olduklarının altını çizen Tanrıyaşükür, "İl Hakem Kurulu ile görüştük, bize sistemlerini anlattılar. Eğitime antrenmana gelmeyene maç verilmiyor. Bir hakem aynı takımın maçına ikinci kez verilmiyor. Çok güzel bir sistemleri var, iyi niyetle çalışıyorlar. Sorun maalesef genel olarak sistemde. Üç haftalık eğitim sonrası hakem olunuyor. Hakemlere bakıyoruz futbolculuğa özenmiş ancak futbolcu olamamış arkadaşlarımız. İzliyoruz, kart göstermek için bahane arıyorlar. Sistem kötü. Spor liselerinde veya BESYÖ'lerde hakemlik bölümü olmalı" ifadelerini kullandı.

Ligden çekilen kulüplere serzenişte bulunan Tanrıyaşükür, "Özellikle alt yapıda çekilen kulüplerdeki çocuklarımıza üzülüyorum. 'Her maç 5-6 yiyoruz' diye çekilenler var. Bu nasıl bir mantık? İstersen 10 ye ama çekilme bu çocuklara yazık değil mi, onların futbol oynamasına neden engel oluyorsunuz?" diye konuştu.

'Ecrimisil borcu silinemez'
Kulüplerin ecrimisil borçları konusunda hukuki destek verdiğini hatırlatan Ali Tanrıyaşükür, "Kulüplerin şunu bilmesi gerekir, Milli Emlak'a olan borçların silinmesi söz konusu değil. Başında 'Milli' olduğu için Sayın Cumhurbaşkanı bile o borcu silemez. Ama ne oldu? Ecrimisil borçları torba yasaya dahil edildi, borç ana paraya çevrildi, faiz silindi, yapılandırma yapıldı" dedi.

'Ali Düşmez'den beklemezdim'
İASKF Genel Başkanı Ali Düşmez ile uyumlu bir şekilde çalıştıklarının da altını çizen Tanrıyaşükür, "Açıkçası Sayın Ali Düşmez beni şaşırttı. Kendisinin bu kadar hareketli, iş bitirici olabileceğini beklemezdim. Sayın başkanla her gün yönetimle birlikte oturuyoruz. Bir hizmet bitince yenisi için çalışmalara başlıyoruz" diye konuştu.

HABER: EFKAN BUCAK